Den här sidan använder cookies. Mer info här. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du våra cookies. OK!

E-faktura

Vad är en e-faktura (elektronisk faktura)?
Hur anmäler jag mig till e-faktura?
Hur vet jag att jag fått en elektronisk faktura till min internetbank?
Får jag även en pappersfaktura?
Vilken information får jag på e-fakturan?
När betalas en elektronisk faktura?
Kan jag kombinera e-faktura med autogiro?
När får jag en e-faktura?
Vad händer om jag missar att betala?
Hur avanmäler jag mig från e-faktura?
Vad händer om jag byter bank?
Vart vänder jag mig om jag har frågor om elektronisk faktura?
Kundservice

Vad är en e-faktura (elektronisk faktura)?

En e-faktura är en elektronisk faktura som vi skickar till din Internetbank. I Internetbanken kan du sedan titta på och betala fakturan. Snabbt och bekvämt!

Hur anmäler jag mig till e-faktura?

Du anmäler att du vill ha e-faktura via din Internetbank. Där letar du fram listan över företag som är anslutna till tjänsten e-faktura. Välj Götene Vatten & Värme AB och fyll i anmälningsformuläret.

Hur vet jag att jag fått en elektronisk faktura till min internetbank?

Du måste regelbundet gå in i din Internetbank och kontrollera om du har fått några e-fakturor som skall betalas.

Får jag även en pappersfaktura?

Nej. När du har anmält dig till e-faktura får du inte längre någon pappersfaktura från Götene Vatten & Värme AB.

Vilken information får jag på e-fakturan?

e-fakturan innehåller samma uppgifter, och ser lika dan ut, som en pappersfaktura.

När betalas en elektronisk faktura?

När du har godkänt din e-faktura i din Internetbank ser banken till att den betalas på förfallodagen.

Kan jag kombinera e-faktura med autogiro?

Ja. Det innebär att du får en e-faktura, men du behöver inte godkänna den. Fakturan kommer automatiskt att betalas på förfallodagen.

När får jag en e-fakturan?

e-fakturan får du vid samma tidpunkt som du skulle ha fått en pappersfaktura.

Vad händer om jag missar att betala?

Om du missar att betala din e-faktura skickar Götene Vatten & Värme AB en påminnelse på papper.

Hur avanmäler jag mig från e-faktura?

Du avanmäler dig i din Internetbank. Där letar du upp avanmälan för e-faktura och följer instruktionerna.

Vad händer om jag byter bank?

Om du byter bank måste du själv anmäla i din nya Internetbank att du vill ha e-faktura från Götene Vatten & Värme AB.

Vart vänder jag mig om jag har frågor om elektronisk faktura?

Har du frågor om betalningen skall du kontakta din Internetbank.

Har du frågor om innehållet i fakturan kontaktar du vår kundservice.

Kundservice

Mer information om e-faktura kan du få hos Götene Vatten & Värme AB:s kundservice, telefon 0511-38 64 80 eller via e-post till kundservice@gotenevatten.se