REKO – Med kunden i fokus
Götene Vatten & Värme är en Reko fjärrvärmeleverantör. Det betyder att bolaget lever upp till högt ställda krav på öppenhet, jämförbarhet och förtroende. För dig som kund innebär det en ökad trygghet.
Kvalitetssäkringssystemet REKO fjärrvärme har utvecklats av Svensk Fjärrvärme utifrån kundernas krav och förväntningar. För att bli ett REKO fjärrvärmeföretag krävs bland annat särredovisning, verksamhetsgenomlysning och årliga informationsmöten samt att företaget i alla lägen följer kraven och intentionerna med REKO. Rent konkret innebär det tydligare och mer lättillgänglig information om exempelvis verksamheten och prisförändringar, en öppnare dialog och mer för kunderna att säga till om.
Syftet är att utveckla en god relation mellan kund och leverantör, att stärka och trygga kundernas ställning samt att förhindra att fjärrvärmeföretag missbrukar sin dominerande ställning.
Till Kvalitetsnämnden kan man som kund vända sig om man anser att ett fjärrvärmeföretag inte lever upp till de kriterier som kännetecknar en REKO leverantör. Kvalitetsnämnden granskar även alla ansökningar som kommer in för att avgöra om företaget verkligen håller måttet.
