x
Två personer jobbar på gata och ler mot kameran

Nyheter

Här finner du information om vatten och värme.
Tveka inte att höra av dig till oss om du har förslag på ämnen som du vill veta mer om.

Öppettider under jul och nyår

Vi kommer att finnas tillgängliga och arbeta under alla vardagar under jul- och nyårshelgerna. Enda undantaget är fredag den 23 december då det kommer att vara stängt på kontoret i Lundsbrunn. Kundservice svarar fram till klockan 13 denna dag på mail och telefon. Se separat info kring öppettider. Kontakt – Götene vatten (gotenevatten.se)

KIVRA

Om du som kund är kopplad till den digitala brevlådan KIVRA så kommer nästa faktura från oss på Götene Vatten & Värme AB att komma i den brevlådan.

Om du vill koppla dig till Kivra så gå in på deras sida och Skapa konto. Om du inte vill ha fakturan från oss till Kivra så finns det information inne i deras tjänst hur man till en avsändare Avmarkerar digital post. Nedan info från deras hemsida.

När du skaffar Kivra börjar mycket fungera av sig självt. Brev, räkningar, kvitton och uppladdningar – allt i samma app. Gör som fem miljoner andra, samla dina viktigheter hos oss. Säkert, smart och snällt mot miljön. https://kivra.se/sv/privat

Prisjusteringar på Fjärrvärmetaxan från 1 januari 2023

Vi har skickat ut informationsbrev för att informera fjärrvärmekunderna om en förändrad prislista på fjärrvärmen. Under de senaste två åren har våra förutsättningar för att leverera fjärrvärme påverkats av en pandemi, ett krig i Europa och i kölvattnet av detta även en energikris. Detta har drivit upp kostnader för både bränsle och transporter men även medfört ökade investeringskostnader till följd av ökade materialpriser. Ökade priser driver i sin tur upp inflationen vilket föranleder oss att från den 1 jan 2023 höja våra priser.

Nedan tabell visar den procentuella förändringen beroende på fastighetens förbrukning.

Mina sidor, en smart och snabb tjänst för att få information kring din förbrukning och dina avtal.

Vår tjänst Mina sidor kan från se annorlunda ut för dig som kund. Man kan gå in via Bank ID men också via sitt kundnummer som här är Användarnamn. Användarnamn/Kundnummer är sedan är kopplat till en mailadress. Till mailadressen får man en länk skickad till sig för att ange ett lösenord till Götene Vatten & Värmes Mina sidor. Om ni som kund inte angett mailadress kan ni meddela oss och vi hjälper er med detta. Går man in via Bank ID så är det att rekommendera att fylla i uppgifter på Min Profil för bästa service.

https://minasidor.gotenevatten.se/default.aspx

”Bluff”- Påringning om filmning av avloppsledningar.

En kund i Götene kontaktade oss, hade fått en påringning angående filmning av avloppsledningar, vilket inte beställts. Vi meddelade att om varken GVV eller fastighetsägaren har beställt detta skall man inte anlita eller betala dem för sådana jobb.

Kund blev uppringd på nummer: 073-511 XX 68.

Kranvatten vs Flaskvatten

I Sverige har vi tillgång till rent vatten dygnet runt, direkt i våra kranar. Helt klart lyxigt om man jämför med andra länder. Det finns många fördelar med att välja…

Läs mer

Svenskt vatten

Information om eventuell Vattenbrist i Sverige Svenskt Vatten uppdaterar och reviderar informationen om vattensituationen i Sverige fortlöpande. Här kan du läsa om aktuell vattenbrist och aktuella bevattningsförbud. Inför sommaren 2022…

Läs mer

Kallelse årsstämma

Tisdagen den 3 maj kl. 11:00 i Centrumhuset i Götene kommer årsstämman med Götene Vatten & Värme att genomföras.

Läs mer